Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionWhat Works Clearinghouse (ED); Mathematica
TitelFraction Face-Off! Intervention Report. Primary Mathematics Topic Area. NCEE 2020-005
Quelle(2020), (10 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterFractions; Mathematics Instruction; Grade 4; Elementary School Mathematics; Intervention; Program Effectiveness; Mathematics Achievement; Geometry; Measurement; Numbers; Educational Research; Elementary School Students
Abstract"Fraction Face-Off!" is a supplemental math program designed to support fourth-grade students who need assistance solving fraction problems. Teachers use program materials with individual students or small groups to promote understanding of the magnitude of fractions, to compare two fractions, to put three fractions in order, and to place fractions on a number line. The program includes 36 lessons, each with four activities: a warm-up problem, group work, a speed game to build fluency, and a worksheet to check students' understanding. These lessons are designed to be taught three times a week for 12 weeks. This What Works Clearinghouse (WWC) report, part of the WWC's Primary Mathematics topic area, explores the effects of "Fraction Face-Off!" on mathematics outcome domains including geometry and measurement, number and operations, and general mathematics achievement. The WWC identified one study of "Fraction Face-Off!", which meets WWC standards. The evidence presented in this report is from one study of the impact of "Fraction Face-Off!" on a racially and ethnically diverse group of fourth-grade students. [For the Intervention Brief, see ED603591. For the Intervention Snapshot, see ED603592.] (ERIC).
AnmerkungenWhat Works Clearinghouse. 550 12th Street SW, Washington, DC 20024; e-mail: contact.WWC@ed.gov; Web site: https://whatworks.ed.gov/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: