Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAgran, Martin; Jackson, Lewis; Kurth, Jennifer A.; Ryndak, Diane; Burnette, Kristin; Jameson, Matt; Zagona, Alison; Fitzpatrick, Heather; Wehmeyer, Michael
TitelWhy Aren't Students with Severe Disabilities Being Placed in General Education Classrooms: Examining the Relations among Classroom Placement, Learner Outcomes, and Other Factors
Quelle(2019), (10 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Agran, Martin)
ORCID (Kurth, Jennifer A.)
ORCID (Zagona, Alison)
Weitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStudent Placement; Severe Disabilities; Students with Disabilities; Inclusion; Decision Making; Barriers; Outcomes of Education; Student Needs; Influences; Educational Change; Federal Programs; Educational Legislation; Federal Legislation; Equal Education
AbstractPlacement decisions for students with severe disabilities have often been based less on the students' unique learning needs but more on beliefs and presumptions about student learning, entrenched school district policies that restrict program delivery options, and other variables unrelated to student needs. In light of the benefits associated with inclusive practices for students with severe disabilities, this article examines the foregoing factors to better understand how they affect placement decisions and to identify barriers to implementing at a national level more inclusive placements. The article also addresses systems change solutions, and several new federally funded initiatives that could contribute to authentic changes in placement practices. [This is the online version of an article published in "Research and Practice for Persons with Severe Disabilities."] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2021/2/06
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: