Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAkamoglu, Yusuf; Ostrosky, Michaelene M.; Cheung, W. Catherine; Yang, Hsiu-Wen; Favazza, Paddy C.; Stalega, Melissa V.; Aronson-Ensign, Katherine
TitelMove Together, Communicate Together: Supporting Preschoolers' Communication Skills through Physical Activities
Quelle(2019), (9 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Akamoglu, Yusuf)
Weitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterPreschool Children; Communication Skills; Physical Activities; Students with Disabilities; Psychomotor Skills; Skill Development; Physical Environment; Modeling (Psychology); Vignettes; Educational Strategies
AbstractDuring the preschool years, children develop several inter-related skills including motor skills and communication skills. In this article, we highlight several communication teaching strategies and describe how practitioners can promote communication skills of preschoolers with disabilities by providing them with multiple opportunities to practice these skills during motor activities. The following strategies are described: arrange the physical environment, model motor vocabulary, ask motor related questions, use a fill in the blank strategy, and reinforce/prompt child communication. The use of these strategies during large and small group motor activities is illustrated with vignettes. We present strategies for creating an engaging environment and providing meaningful opportunities so that children can learn important communication skills while also developing critical motor skills. [This is the online version of an article published in "Early Childhood Education Journal."] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: