Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNguyen, Tutrang; Reich, Stephanie M.; Jenkins, Jade Marcus; Abedi, Jamal
TitelPsychometric Validation and Reorganization of the Desired Results Developmental Profile
Quelle(2019), (20 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Nguyen, Tutrang)
Weitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterSchool Readiness; Measures (Individuals); Preschool Children; Test Validity; Test Bias; Factor Structure; Psychometrics; Low Income Students; Bilingual Students; Preschool Teachers; Child Development; California
AbstractThis study reports an independent investigation of the psychometric properties of Desired Results Developmental Profile (DRDP), a teacher-rated measure of school readiness for preschool-aged children. In a sample of 2,031 low-income, 3- to 5-year-old children attending Head Start, we tested three measurement models: a higher order one-factor model, a seven-factor model, and a five-factor model. To explore the appropriateness of the DRDP for use with diverse populations of young children, we used multiple group and differential item functioning (DIF) analyses to determine whether the DRDP works differently for dual language learners (DLL) and non-DLLs. The proposed five-factor structure fits the data best, with greater face and statistical validity. Using this conceptually driven factor structure, the multiple group analyses were robust for DLL and non-DLL preschool students. More than half of the items on the DRDP displayed little DIF. Items measuring emergent language and literacy exhibited DIF favoring non-DLL children. [This is the online version of an article published in "Journal of Psychoeducational Assessment."] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2021/2/06
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: