Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionAfterschool Alliance
TitelAfterschool Supports Service Opportunities from Youth to Young Adulthood. Issue Brief No. 74
Quelle(2019), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAfter School Programs; Youth Programs; Service Learning; Barriers; Socioeconomic Status; At Risk Persons; Young Adults; Children; Minority Groups; Disadvantaged Youth; New York (New York); Ohio (Cincinnati); Nebraska; Oregon
AbstractVibrant social connections and robust community involvement are part of what makes a strong America. Yet, among our nation's young people, there are relatively low levels of community engagement. Research shows that service learning is an established method to bring youth closer to their communities while also promoting positive youth development outcomes. What is more, young adults are able to make similar personal and professional gains when participating in forms of service, like national service programs, that provide a substantive, experiential opportunity. Although the acts of service involving youth will look different from service involving young adults, there is a way for all individuals, regardless of age, to engage in and benefit from service opportunities. The afterschool field is a critical partner to expand access and availability of service opportunities for youth and young adults alike. Together with education and community leaders, afterschool and summer learning programs are working toward the healthy development of both the next generation and our democracy. (As Provided).
AnmerkungenAfterschool Alliance. 1616 H Street NW Suite 820, Washington, DC 20006. Tel: 202-347-1002; Fax: 202-347-2092; e-mail: info@afterschoolalliance.org; Web site: http://afterschoolalliance.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: