Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSam, A.
InstitutionNational Professional Development Center on Autism Spectrum Disorder (NPDC)
TitelPicture Exchange Communication System (PECS). EBP Brief Packet
Quelle(2016)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monografie
SchlagwörterLeitfaden; Test; Fragebogen; Autism; Pervasive Developmental Disorders; Pictorial Stimuli; Augmentative and Alternative Communication; Communication Strategies; Communication Skills; Preschool Education; Early Intervention; Elementary Secondary Education
AbstractSimilar to sign language and picture boards, Picture Exchange Communication System (PECS) is an augmentative and alternative communication (AAC) system. AAC systems are used to help individuals who do not have typical verbal skills to communicate with others. PECS is a behavior based intervention that teaches the learner to use visual-graphic symbols to communicate with others. Learners with Autism Spectrum Disorder (ASD) are taught to give a picture or graphic symbol of a desired item to a communicative partner in exchange for the actual item through a six phase process. Each phase of PECS instruction builds upon the previous phase. This evidence-based practice (EBP) overview on PECS includes the following packet components: (1) Overview; (2) Evidence-base; (3) Step-by-Step Guide; (4) Implementation Checklist; (5) Data Collection Sheets; (6) Tip Sheet for Professionals; (7) Parent Guide; (8) Additional Resources; (9) CEC Standards; and (10) Module References. [This brief was co-written by the Autism Focused Intervention Resources and Modules (AFIRM) team.] (ERIC).
AnmerkungenNational Professional Development Center on Autism Spectrum Disorders. Available from: FPG Child Development Institute. University of North Carolina, Publications Office, CB# 8185, Chapel Hill, NC 27599-8185. Tel: 919-966-0857; e-mail: FPGpublications@unc.edu; Web site: http://autismpdc.fpg.unc.edu/
Begutachtung
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: