Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAl Otaiba, Stephanie; Petscher, Yaacov; Wanzek, Jeanne; Lan, Patrick; Rivas, Brenna
TitelI'm Not Throwing Away My Shot: What Alexander Hamilton Can Tell Us about Standard Reading Interventions
Quelle(2018), (32 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterGrade 4; Elementary School Students; Intervention; Pretests Posttests; Randomized Controlled Trials; Reading Comprehension; Reading Fluency; Scores; Vocabulary; Word Recognition
AbstractThis article summarizes findings from a two-year randomized control trial, focusing on a subset of 194 fourth graders with reading comprehension scores at or below the 15th percentile. Students in the treatment condition received an average of 94 daily 30-min sessions of small group intervention implemented with fidelity by well-trained research staff. Standardized measures of word identification, vocabulary, and comprehension, and an oral reading fluency measure were administered pre- and post-testing. Results indicated no statistically significant differences between students in the treatment or business-as-usual conditions; effect sizes for comprehension were small (0.14 and 0.19); a quantile regression, however, revealed slightly larger effect sizes for students at the 0.25 to 0.50 quantiles. The effect sizes for word identification, fluency, and vocabulary were less than 0.05. We discuss implications of the study, as well as limitations and directions for future research. We conclude with recommendations for intensifying interventions. [This paper was published in "Learning Disabilities Research & Practice" v33 n3 p156-167 2018 (EJ1187548).] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/2/04
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: