Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionNational Education Association
TitelEducating Students from Poverty and Trauma. Backgrounder
Quelle(2019), (3 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterPoverty; Trauma; Educational Strategies; Teacher Student Relationship; Resilience (Psychology); Educational Environment; Locus of Control; Emotional Development; Interpersonal Competence; Student Behavior; Behavior Problems; Behavior Modification; Short Term Memory; Self Expression; Writing (Composition); Writing Instruction; Reading Instruction; Reading Skills; Vocabulary Development; Self Management; Learning Modalities
AbstractPoverty and trauma impact student brain development, health, and behavior. The stressors of poverty (lack of nutritious food, unstable housing, etc.) and traumatic events can put students in a "fight" or "flight" mode. Operating from such places prevents students from accessing higher-order thinking and negatively impacts learning and achievement. The hyper-awareness, developed as an adaptation to their stressful environments, produces stress hormones that have the potential to harm students' physical health and cognitive development. As a result, students from poverty and trauma may be prone to sickness and have difficulties regulating behavior, and accessing parts of the brain critical to language, memory, and learning. This Backgrounder suggests 12 strategies educators can employ when working with students from poverty and trauma. (ERIC).
AnmerkungenNational Education Association Research Department. 1201 16th Street NW, Washington, DC 20036. Tel: 800-229-4200; Fax: 770-280-4134; Web site: http://www.nea.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: