Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCowan, James; Goldhaber, Dan
InstitutionNational Center for Analysis of Longitudinal Data in Education Research (CALDER) at American Institutes for Research
TitelDo Bonuses Affect Teacher Staffing and Student Achievement in High Poverty Schools? Evidence from an Incentive for National Board Certified Teachers in Washington State. Working Paper No. 194-0618-1
Quelle(2018), (60 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterMerit Pay; Rewards; Poverty; National Standards; Alternative Teacher Certification; Program Effectiveness; Teacher Competencies; Achievement Gains; Low Income Students; Compensation (Remuneration); Incentives; Teacher Salaries; Educational Policy; Washington
AbstractWe study a teacher incentive policy in Washington State that awards a financial bonus to National Board certified teachers in high poverty schools. Using a regression discontinuity design, we find that the bonus policy increased the proportion of certified teachers in bonus-eligible schools by improving hiring, increasing certification rates of incumbent teachers, and reducing turnover. Depending on the method, we estimate that the proportion of NBCTs in treated schools increased by about four to eight percentage points over the first five years of eligibility. However, the improvement in certification rates corresponds to a change of about 0.2 to 0.3 percent of a standard deviation in teacher quality per year and we do not find evidence that the bonus resulted in detectable effects on student test achievement. (As Provided).
AnmerkungenNational Center for Analysis of Longitudinal Data in Education Research. American Institutes for Research, 1000 Thomas Jefferson Street NW, Washington, DC 20007. Tel: 202-403-5796; Fax: 202-403-6783; e-mail: info@caldercenter.org; Web site: https://caldercenter.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2022/4/11
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: