Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAlonzo, Julie; Tindal, Gerald A.
TitelInterventions Being Implemented in Response to Intervention: A Snapshot of the Nation
Quelle(2016), (28 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; Response to Intervention; Special Education; School Districts; Reading Instruction; Mathematics Instruction; Time on Task; Teacher Student Ratio; Class Size; School District Size; Teaching Methods; Elementary Secondary Education; Texas; Oklahoma; Florida; Oregon; Georgia; Illinois; Indiana; Washington; Louisiana; Maine
AbstractWith Response to Intervention (RTI) increasingly used for identification for special education services, interventions are systematically being implemented and evaluated to improve achievement for students with disabilities. This descriptive study provides baseline data on RTI interventions and tiered instruction from 15 school districts (5 large, serving over 39,000 students, K-8; 5 medium, serving between 6,000 and 18,000 students, K-8; and 5 small, serving fewer than 5000 students K-8). Within each size range, we sampled districts to achieve geographic diversity, reporting all interventions they had logged into the easyCBM system for the 2014-2015 School Year. In all, 22,220 interventions were logged and have been analyzed in this study. We present results for two subject areas (reading or math), describing the intensity (frequency, duration, and group size), and strategies used. (As Provided).
AnmerkungenAERA Online Paper Repository. Available from: American Educational Research Association. 1430 K Street NW Suite 1200, Washington, DC 20005. Tel: 202-238-3200; Fax: 202-238-3250; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: