Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAllen, Laura K.; Jacovina, Matthew E.; Dascalu, Mihai; Roscoe, Rod D.; Kent, Kevin M.; Likens, Aaron D.; McNamara, Danielle S.
Titel{ENTER}ing the Time Series {SPACE}: Uncovering the Writing Process through Keystroke Analyses
[Konferenzbericht] Paper presented at the International Conference on Educational Data Mining (9th, 2016).
Quelle(2016), (9 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEssays; Writing Processes; Writing (Composition); Writing Instruction; Undergraduate Students; Writing Skills; Intelligent Tutoring Systems; Natural Language Processing; Feedback (Response)
AbstractThis study investigates how and whether information about students' writing can be recovered from basic behavioral data extracted during their sessions in an intelligent tutoring system for writing. We calculate basic and time-sensitive keystroke indices based on log files of keys pressed during students' writing sessions. A corpus of prompt-based essays was collected from 126 undergraduates along with keystrokes logged during the session. Holistic scores and linguistic properties of these essays were then automatically calculated using natural language processing tools. Results indicated that keystroke indices accounted for 76% of the variance in essay quality and up to 38% of the variance in the linguistic characteristics. Overall, these results suggest that keystroke analyses can help to recover crucial information about writing, which may ultimately help to improve student models in computer-based learning environments. [This paper was published in: "Proceedings of the 9th International Conference on Educational Data Mining," p22-29.] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: