Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRosen, Dana; Palatnik, Alik; Abrahamson, Dor
TitelTradeoffs of Situatedness: Iconicity Constrains the Development of Content-Oriented Sensorimotor Schemes
[Konferenzbericht] Paper presented at the Annual Meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (38th, Tucson, AZ, Nov 3-6, 2016).
Quelle(2016), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterMathematics Instruction; Teaching Methods; Mathematical Concepts; Concept Formation; Heuristics; Generalization; Context Effect; Manipulative Materials; Semi Structured Interviews; Grade 4; Grade 5; Grade 6; Elementary School Mathematics; Educational Technology; Technology Uses in Education; Spatial Ability; Attention
AbstractMathematics education practitioners and researchers have long debated best pedagogical practices for introducing new concepts. Our design-based research project evaluated a heuristic framework, whereby students first develop acontextual sensorimotor schemes and only then extend these schemes to incorporate both concrete narratives (grounding) and formal mathematical rules (generalizing). We compared student performance under conditions of working with stark (acontextual) vs. iconic (situated) manipulatives. We summarize findings from analyzing 20 individually administered task-based semi-structured clinical interviews with Grade 4-6 participant students. We found tradeoffs of situatedness: Whereas iconic objects elicit richer narratives than stark objects, these narratives may detrimentally constrain the scope of potential sensorimotor schemes students develop in attempt to solve manipulation problems. [For the complete proceedings, see ED583608.] (As Provided).
AnmerkungenNorth American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. e-mail: pmena.steeringcommittee@gmail.com; Web site: http://www.pmena.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: