Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDascalu, Mihai; Allen, Laura K.; McNamara, Danielle S.; Trausan-Matu, Stefan; Crossley, Scott A.
TitelModeling Comprehension Processes via Automated Analyses of Dialogism
[Konferenzbericht] Paper presented at the Annual Meeting of the Cognitive Science Society (39th, 2017).
Quelle(2017), (7 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterDialogs (Language); Protocol Analysis; Discourse Analysis; Automation; Multivariate Analysis; Classification; Reading Comprehension; Comparative Analysis; College Students; Differences; Statistical Analysis
AbstractDialogism provides the grounds for building a comprehensive model of discourse and it is focused on the multiplicity of perspectives (i.e., voices). Dialogism can be present in any type of text, while voices become themes or recurrent topics emerging from the discourse. In this study, we examine the extent that differences between self-explanations and think-alouds can be detected using computational textual indices derived from dialogism. Students (n = 68) read a text about natural selection and were instructed to generate self-explanations or think-alouds. The linguistic features of these text responses were analyzed using "ReaderBench," an automated text analysis tool. A discriminant function analysis using these features correctly classified 80.9% of the students' assigned experimental conditions (self-explanation vs. think aloud). Our results indicate that self-explanation promotes text processing that focuses on connected ideas, rather than separate voices or points of view covering multiple topics. [This paper was published in: G. Gunzelmann, A. Howes, T. Tenbrink, & E. Davelaar (Eds.), "Proceedings of the 39th Annual Meeting of the Cognitive Science Society" (CogSci 2017). London, UK: Cognitive Science Society.] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2022/4/11
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: