Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enClinton, Virginia; Alibali, Martha Wagner; Nathan, Mitchel J.
TitelLearning about Posterior Probability: Do Diagrams and Elaborative Interrogation Help?
Quelle(2016), (46 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Clinton, Virginia): orcid.org/0000-0002-4705-2217
Weitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterProbability; Instructional Effectiveness; Undergraduate Students; Questioning Techniques; Visual Aids; Logical Thinking; Pretests Posttests; Difficulty Level; Likert Scales; Accuracy; Time on Task; Readability; Readability Formulas; Flesch Kincaid Grade Level Formula
AbstractTo learn from a text, students must make meaningful connections among related ideas in that text. This study examined the effectiveness of two methods of improving connections--elaborative interrogation and diagrams--in written lessons about posterior probability. Undergraduate students (N = 198) read a lesson in one of three questioning conditions (read twice, embedded questioning, and elaborative interrogation) and one of three diagram conditions (text only, diagram without redundant text, and diagram with redundant text). Elaborative interrogation negatively affected learning from the lesson, relative to reading the lesson twice. One possible explanation for this finding is that the quality of answers to the elaborative interrogations was poor. When the lesson was read twice, diagrams helped learning from the lesson relative to text only. Implications of these findings for instruction in probabilistic reasoning are discussed. Lesson excerpts are appended. [This paper was published in "Journal of Experimental Education," v84 n3 p579-599 2016 (EJ1095493).] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: