Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enUpitis, Rena; Abrami, Philip C.; Boese, Karen
TitelThe Use of Digital Tools by Independent Music Teachers
[Konferenzbericht] Paper presented at the International Association for Development of the Information Society (IADIS) International Conference on Mobile Learning (12th, Vilamoura, Algarve, Portugal, Apr 9-11, 2016).
Quelle(2016), (5 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterMusic Teachers; Teacher Attitudes; Technology Uses in Education; Handheld Devices; Teacher Surveys; Self Management; Music Education; Foreign Countries; Canada
AbstractThe present paper explores two aspects of independent music teachers' views and practices: (a) their views on the importance of self-regulation and (b) how they use tools available on mobile devices to enhance their students' learning. A survey involving 1,468 Canadian teachers revealed that most teachers are comfortable using digital technology. Further, many value the use of digital tools to enhance student self-regulation. However, while some teachers embrace these technologies for music teaching, there are others who firmly resist using digital tools in music lessons. Both types of responses are explored in the present paper. Paper presented at the International Association for Development of the Information Society (IADIS) International Conference on Mobile Learning (12th, Vilamoura, Algarve, Portugal, Apr 9-11, 2016) (As Provided).
AnmerkungenInternational Association for the Development of the Information Society. e-mail: secretariat@iadis.org; Web site: http://www.iadisportal.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: