Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFischer, Helge; Heise, Linda; Heinz, Matthias; Moebius, Kathrin; Koehler, Thomas
TitelE-Learning Trends and Hypes in Academic Teaching. Methodology and Findings of a Trend Study
Quelle(2014), (7 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterElectronic Learning; Trend Analysis; Teaching Methods; Conference Papers; Instructional Innovation; Educational Trends; Literature Reviews; Journal Articles; Content Analysis; Courseware; Computer Assisted Testing; Social Networks; Video Technology; Virtual Classrooms; Access to Information; Open Source Technology; Open Education; Electronic Publishing; Foreign Countries; Germany
AbstractWhat comes next in the field of academic e-learning? Which e-learning trends will dominate the discourse at universities? Answering such questions is the basis for the adaptation of service strategies and IT-infrastructures within institutions of Higher Education. The present paper therefore introduces methodology and findings of a trend study in the field of e-teaching. The overall interest of the study was the analysis of life stages and future potentials of e-learning innovations. A content analysis has been conducted based on 427 scientific articles of leading German-speaking e-learning conferences. Thus, e-learning trends and hypes in academic teaching have been identified and characterised. The following paper focusses on two things: on the one hand, existing academic concepts of trend research in the field of elearning will be discussed, and on the other hand, the above-mentioned study will be introduced. [For full proceedings, see ED557189.] (As Provided).
AnmerkungenInternational Association for the Development of the Information Society. e-mail: secretariat@iadis.org; Web site: http://www.iadisportal.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: