Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAdams, Gina; McDaniel, Marla
InstitutionUrban Institute
TitelUntapped Potential: Partnering with Community-Based Organizations to Support Participation of Lower-Incidence Immigrant Communities in the Illinois Preschool for All Initiative
Quelle(2012), (27 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterSchool Community Relationship; Outreach Programs; Preschool Education; Access to Education; Change Strategies; Barriers; Incidence; Community Organizations; Focus Groups; Early Childhood Education; Participation; Institutional Role; Immigrants; Partnerships in Education; Community Involvement; Best Practices; Haitians; Vietnamese; Polish; Parents; Illinois
AbstractSmaller immigrant communities can face barriers to participating in prekindergarten programs, in particular lack of knowledge about the program, language barriers and enrollment logistics. Community-based organizations working with these communities can support outreach efforts and play a role in overcoming all of these barriers. This study presents findings from focus groups of a number of community-based organizations working with smaller immigrant populations in the Chicago metro area, and identifies a number of strategies that could be employed to support prekindergarten participation among immigrant families. The appendix contains "The Immigrant Family Resource Program (IFRP) of the Illinois Coalition for Immigrant and Refugee Rights (ICIRR)". (Contains 1 table and 4 endnotes.) (As Provided).
AnmerkungenUrban Institute. 2100 M Street NW, Washington, DC 20037. Tel: 202-261-5687; Fax: 202-467-5775; Web site: http://www.urban.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: