Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchulz, Wolfram; Ainley, John; Fraillon, Julian
InstitutionAustralian Association for Research in Education (AARE)
TitelAssessing the Intended Participation of Young Adolescents as Future Citizens: Comparing Results from Five East Asian Countries
Quelle(2012), (14 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
ISSN1324-9320
SchlagwörterForeign Countries; Citizen Participation; Intention; Political Attitudes; Moral Values; Student Attitudes; Secondary School Students; Background; Student Characteristics; Student Surveys; Comparative Analysis; Asia; Hong Kong; Indonesia; South Korea; Taiwan; Thailand
AbstractBased on student survey data from five East Asian countries, the paper contains an analysis of attitudes towards the use of personal connections in politics and towards personal morality among politicians. The first part of the analysis describes the extent and variations of these attitudes, which are viewed as of particular relevance within the East Asian context. The second part of the analysis investigates the relationship of these attitudes with student background and school-related variables such as civic knowledge as well as uncovering the extent to which these attitudes are related to indicators of future civic engagement among students. (Contains 1 figure and 7 tables.) (As Provided).
AnmerkungenAustralian Association for Research in Education. AARE Secretariat, One Geils Court, Deakin ACT 2600, Australia. Tel: +61-2-6285-8388; e-mail: aare@aare.edu.au; Web site: http://www1.aare.edu.au
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: