Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAchilles, Charles M.
InstitutionNational Council of Professors of Educational Administration
TitelClass-Size Policy: The STAR Experiment and Related Class-Size Studies. NCPEA Policy Brief. Volume 1, Number 2
Quelle(2012), (10 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterGrade Repetition; Class Size; Small Classes; Dropout Rate; Elementary School Students; Teacher Student Relationship; Longitudinal Studies; Test Results; Learner Engagement; Disadvantaged Youth; Minority Group Students; Teacher Student Ratio; Males; School Effectiveness; Tennessee
AbstractThis brief summarizes findings on class size from over 25 years of work on the Tennessee Student Teacher Achievement Ratio (STAR) randomized, longitudinal experiment, and other Class-Size Reduction (CSR) studies throughout the United States, Australia, Hong Kong, Sweden, Great Britain, and elsewhere. The brief concludes with recommendations. The STAR research shows that small classes (15-17 pupils) in kindergarten through third grade (K-3) provide short- and long-term benefits for students, teachers, and society at large. Although all students benefit; poor, minority, and male students reap extra benefits in terms of improved test outcomes, school engagement, and reduced grade retention and dropout rates. Differing formulas for counting students and teachers are a major impediment to understanding and using small classes correctly: a pupil-teacher ratio (PTR) is a division problem, class size is an addition problem. The two are not the same, and thus PTR data cannot be used as a substitute for actual class-size data. (Contains 2 tables, 4 resources and 13 footnotes.) (ERIC).
AnmerkungenNCPEA Publications. Available from: National Council of Professors of Educational Administration. Web site: http://www.ncpeaprofessors.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: