Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAbry, Tashia; Rimm-Kaufman, Sara E.; Hulleman, Chris S.; Thomas, Julie; Ko, Michelle
InstitutionSociety for Research on Educational Effectiveness (SREE)
TitelThe "How" and "For Whom" of Program Effectiveness: Dissecting the "Responsive Classroom"[R] Approach in Relation to Academic Achievement
Quelle(2012), (11 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterIntervention; Classroom Techniques; Teaching Methods; Elementary School Teachers; Reading Achievement; Mathematics Achievement; Program Effectiveness; Grade 4; Elementary School Students; Student Characteristics; Program Implementation; Fidelity; Stanford Achievement Tests
AbstractIn the context of an experimental trial, the authors examined variability in treatment and control teachers' use of several "Responsive Classroom" (RC) practices to predict students' 4th grade academic achievement. Further, they examined the extent to which use of the "RC" practices is differentially important for subgroups of students. They conducted analyses corresponding to two research questions. First what is the relative contribution of practice-specific indices of teachers' use of "RC" practices on 4th grade students' mathematics and reading achievement? Second, to what extent are these associations moderated by student characteristics including initial achievement and gender? (Contains 2 tables and 2 figures.) (ERIC).
AnmerkungenSociety for Research on Educational Effectiveness. 2040 Sheridan Road, Evanston, IL 60208. Tel: 202-495-0920; Fax: 202-640-4401; e-mail: inquiries@sree.org; Web site: http://www.sree.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: