Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPigott, Therese D.; Williams, Ryan T.; Polanin, Joshua R.; Wu-Bohanon, Meng-Jia
InstitutionSociety for Research on Educational Effectiveness (SREE)
TitelPredicting Student Achievement with the Education Production-Function and Per-Pupil Expenditure: Synthesizing Regression Models from 1968-1994
Quelle(2012), (6 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterProductivity; Expenditures; Academic Achievement; Regression (Statistics); Predictor Variables; Expenditure per Student; Educational Finance; Correlation; Models; Research Methodology; Data Analysis; Literature Reviews; Research Design; Evaluation Methods
AbstractThe purpose of this research to investigate the heterogeneity of per-pupil expenditure (PPE) slope estimates in predicting student achievement. The research question guiding this project is: how does the measured relationship between per-pupil expenditure vary across studies that use different models? In concert with SREE's 2012 conference mission of "Understanding Variation in Treatment Effects", this project will inform policy-makers and practitioners on how the distribution of PPE slope estimates varies across different model specifications. A secondary purpose driving this research is to explore methods for synthesizing regression results when the models differ across studies. To date, few methods exist to synthesize regression models when those models use different sets of predictors (Becker & Wu, 2007). The data come from an NSF grant to explore methods for synthesizing regression coefficients, where the authors gathered and coded the education production function studies from Greenwald et al. (1996). (ERIC).
AnmerkungenSociety for Research on Educational Effectiveness. 2040 Sheridan Road, Evanston, IL 60208. Tel: 202-495-0920; Fax: 202-640-4401; e-mail: inquiries@sree.org; Web site: http://www.sree.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: