Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDetgen, Amy; Alfeld, Corinne
InstitutionRegional Educational Laboratory Southeast (ED)
TitelReplication of a Career Academy Model: The Georgia Central Educational Center and Four Replication Sites. Issues & Answers. REL 2011-No. 101
Quelle(2011), (44 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTechnical Institutes; Needs Assessment; Career Academies; Educational Opportunities; Dual Enrollment; Technical Education; Surveys; High Schools; Partnerships in Education; Evaluation; Integrated Curriculum; Academic Achievement; Educational Improvement; Charter Schools; Postsecondary Education; Curriculum Development; Georgia
AbstractThe study surveyed four career academies in Georgia that replicated the model of the Georgia Central Educational Center (CEC), which integrates technical instruction and academics at the high school level. The findings of this study indicate that each site adhered to the major tenets of the CEC model: conducting a needs assessment, developing partnerships with local businesses and at least one technical college, and working toward seamlessness (for example, offering dual enrollment opportunities for students). Within the CEC framework, site leaders said that the flexibility of the model was critical in adapting it to their local community. Appendices include: (1) Study methods; (2) Topics for preinterview web search data; (3) Preinterview web search results; and (4) Key informant interview protocol. (Contains 2 boxes, 12 tables and 6 notes.) [For the summary report, see ED515060.] (ERIC).
AnmerkungenRegional Educational Laboratory Southeast at SERVE Center. University of North Carolina at Greensboro, 915 Northridge Street, Greensboro, NC 27403. Tel: 800-755-3277; e-mail: RELSoutheast@serve.org; Web site: http://www.serve.org/RELSE.aspx
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: