Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enIshaq, Kashan; Kritsonis, William Allan
TitelSchool Leadership Makes a Difference: A Sociological Perspective of Effective Strategic Planning and Integrating Realms of Meaning into School Improvement
Quelle23 (2009) 1-2, (9 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Strategic Planning; Educational Change; Ethics; Instructional Leadership; Values; Educational Improvement
AbstractThe leader of the school with an embraced philosophy and understanding of the six realms of meaning ("Symbolics," "Empirics," "Esthetics," "Synnoetics," "Ethics" and "Synoptics") can lead the educational system of the school towards the direction of celebrating the success of the children attending the school. Kritsonis states: "World-Wide, people are aware of the need for the most effective possible educational system if we are to meet the challenges and demands of life in a highly precarious and rapidly changing world" (2007, p.vii). (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: