Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSnipes, Jason; Horwitz, Amanda
InstitutionCouncil of the Great City Schools
TitelAdvancing Adolescent Literacy in Urban Schools. Research Brief
Quelle(2008), (20 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterUrban Schools; Comprehension; Literacy; Language Skills; Urban Education; Adolescents; Reading Skills; Academic Achievement; Achievement Gains; Achievement Gap; Reading Comprehension; Educational Objectives; Student Improvement; Vocabulary Development; Intervention; Educational Research; Educational Strategies
AbstractThe lack of sufficient literacy skills is a major factor contributing to poor performance in high school and post-secondary education. Many students, particularly those in urban schools, lack the foundational literacy skills necessary to read and comprehend the academic texts appropriate for high school and beyond. This brief provides a synthesis of the research on adolescent literacy, primarily focusing on policies and practices that can support the development of language skills necessary to access high school content. Authors advocate for leaders in urban education to make academic literacy a fundamental priority in the late elementary and secondary grades, setting explicit, measurable goals for progress in the vocabulary and comprehension skills required to engage academic texts. The report concludes that improving student literacy in urban districts will also require a significant investment of resources to mount interventions and support research on effective strategies, at federal, state and local levels. (Contains 76 notes.) (ERIC).
AnmerkungenCouncil of the Great City Schools. 1301 Pennsylvania Avenue NW Suite 702, Washington, DC 20004. Tel: 202-393-2427; Fax: 202-393-2400; Web site: http://www.cgcs.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: