Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAbdallah, Mahmoud Mohammad Sayed
TitelMultiple Ways to be Smart: Gardener's Theory of Multiple Intelligences and its Educational Implications in English Teaching and Oral Communication
Quelle(2008), (41 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterMultiple Intelligences; Speech Communication; English (Second Language); Second Language Instruction; Intelligence Tests; Teaching Methods; Second Language Learning; Cognitive Style; Learning Strategies; Individual Differences; Educational History; Learning Theories
AbstractThis article describes Gardener's Theory of Multiple Intelligences (MI Theory) that was originated in 1983 in his most celebrated book, Frames of Mind. This theory has revolutionised the idea of intelligence providing evidence on the existence of more than one intelligence (i.e. at least seven). The article sheds some light on the history of MI Theory and the traditional IQ tests to clarify the rationale underlying this new theory. Then, it illustrates the initial seven intelligences that Gardener suggested (i.e. Verbal-linguistic intelligence, logical-mathematical intelligence, bodily-kinesthetic intelligence, spatial intelligence, interpersonal intelligence, intrapersonal-reflective intelligence and musical intelligence). It goes on to highlight the educational applications and implications of MI Theory in English Language Teaching, with special focus on what has come to be called MI-Based Instruction. After that, it tackles communications skills in English and the importance of the communication process, with special focus on speaking. Learning styles and strategies as a learner-centred approach which is closely related with MI Theory is also tackled. (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: