Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAdelman, Clifford
InstitutionInstitute for Higher Education Policy, Washington, DC.
TitelThe Bologna Club: What U.S. Higher Education Can Learn from a Decade of European Reconstruction
Quelle(2008), (134 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCredentials; Higher Education; Foreign Countries; International Cooperation; Accountability; Majors (Students); Part Time Students; Definitions; Dual Enrollment; College Admission; Community Colleges; Academic Achievement; Credits; Guidelines
AbstractThis report examines the efforts of 46 European nations to harmonize (not "standardize") their higher education systems and indicates that the United States higher education system needs to adopt some of the features of the Bologna Process. Based on what can be learned from the Bologna Process, this report makes concrete suggestions for change across the U.S. higher education system. All of the suggestions follow a student-centered story line of accountability, including: (1) developing detailed and public degree qualification frameworks for state higher education systems, and, for all institutions, in students' major fields; (2) revising the reference points and terms of the credit system; (3) introducing a new class of intermediate credentials; (4) expanding dual-admission "alliances" between community colleges and four-year institutions; (5) developing and expanding "bridge" access programs between stages of higher education; (6) refining our definition and treatment of part-time students; and (7) developing a distinctive version of a diploma supplement that summarizes individual student achievement. (Contains 7 figures and 3 tables.) (ERIC).
AnmerkungenInstitute for Higher Education Policy. 1320 19th Street NW Suite 400, Washington, DC 20036. Tel: 202-861-8223; Fax: 202-861-9307; e-mail: institute@ihep.org; Web site: http://www.ihep.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: