Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enVillar, Luis M.; Alegre, Olga M.
TitelStudent Perceptions of Classroom Environment and Instructors' Reflections
Quelle(2007), (21 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTeaching Methods; Foreign Countries; Measures (Individuals); Pedagogical Content Knowledge; Classroom Environment; Student Attitudes; Reflective Teaching; Test Construction; College Faculty; Student Evaluation of Teacher Performance; Scaffolding (Teaching Technique); Prior Learning; Personal Autonomy; Discussion (Teaching Technique); Educational Technology; Cooperation; Motivation; Evaluation Methods; Teacher Student Relationship; Spain
AbstractThis study reports the development of an instrument to assess classroom environment in universities. Using a sample of 665 students from 11 departments of the University of Seville (Spain), an instrument called the Evaluation of University Teaching Activities Questionnaire (E.U.T.A.Q.) was field-tested. The E.U.T.A.Q. consists of 25 items assigned to ten scales: Clarification, Student Autonomy, Instructor Scaffolding, Student Prior Knowledge, Connections, Interrogation/Discussion, Explorations Based on New Technologies, Collaboration and Negotiation, Motivation, and Evaluation. Data showed that the E.U.T.A.Q. has sound structural characteristics, thus suggesting that it should prove to be an important research tool for classroom teaching and curriculum innovations aimed at improving learning environment perceptions. Also, instructors' reflections lead to engagement and proactivity in pedagogical knowledge, thus building an analytical approach which is fundamental to the development of university professional practice. An appendix presents: Assessment of University Teaching Activities Questionnaire (A.U.T.A.Q.). (Contains 1 figure and 2 tables.) (Author).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: