Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDonahue, Patricia L.; Daane, Mary C.; Jin, Ying
InstitutionNational Center for Education Statistics (ED), Washington, DC.; Educational Testing Service, Evanston, IL.; Westat, Inc., Rockville, MD.
TitelThe Nation's Report Card[TM]: Reading, 2003. NCES 2005-453
Quelle(2005), (294 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; Educational Testing; Grade 4; Grade 8; Reading Achievement; National Competency Tests; Student Evaluation; Scores; Student Characteristics; School Districts; Urban Schools
AbstractThis report presents results of the NAEP 2003 fourth- and eighth-grade reading assessments for the nation, for regions of the country, for participating states and other jurisdictions, and for participating urban districts. Assessment results are described in terms of students' average reading score on a 0-500 scale and in terms of the percentage of students attaining each of three achievement levels: Basic, Proficient, and Advanced. National and district-level scores at different percentiles on the scale (indicating the percentage of students whose scores fell below a particular point) are also discussed. Appended are: (1) Overview of Procedures Used for the NAEP 2003 Reading Assessment; (2) Subgroup Percentage Appendix; (3) State and Urban District Subgroup Appendix; (4) State- and District-Level Contextual Variables; and (5) Sample Text from the NAEP 2003 Reading Assessment. (Contains 170 tables and figures.) [This report was written in collaboration with: Hui Deng; Kelvin Gregory; Steven Isham; Andreas Oranje; Tatyana Petrovicheva; Fred Schaeffer; and Jinming Zhang from the Educational Testing Service. The work upon which this publication is based was also performed by Pearson Educational Measurement.] (ERIC).
AnmerkungenED Pubs, P.O. Box 1398, Jessup, MD 20794-1398. Tel: 877-433-7827 (Toll Free).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: