Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Startseite

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
AutorenMeyerson, Peter; Adams, W. Sam
TitelDesigning a Project-Based Learning Experience for an Introductory Educational Psychology Course: A Quasi-Experiment.
Quelle(2003), (15 Seiten)
PDF als Volltext    Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; College Students; Cooperative Learning; Educational Psychology; Higher Education; Scoring Rubrics; Student Projects; Team Training
AbstractOver the past six semesters, researchers developed a project-based learning experience for an introductory Educational Psychology course. Each semester, one or two aspects of the project were varied. In the most recent semester, 44 students in 2 sections of the course worked on the project in groups. In both sections, students were provided with a grading rubric which they used to grade one another. In addition, in one of the two sections, students were taught a specific framework for how to work together as teams. Overall results suggest that the addition of the team building framework had only a moderate positive effect. However, the grading rubric had a significant positive effect on learning and engagement for both groups. An appendix contains the project description. (Author/SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/02
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)