Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enArreola, Raoul; Theall, Michael; Aleamoni, Lawrence M.
TitelBeyond Scholarship: Recognizing the Multiple Roles of the Professoriate.
Quelle(2003), (12 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; College Faculty; Higher Education; Professors; Scholarship; Teacher Role; Teaching (Occupation)
AbstractThis paper, and the model it contains, respond to the need for a creative view of the work of the professoriate. Research in faculty evaluation has led to a view of the professoriate as a "meta" profession in the sense that a college professor must perform at a professional level in a variety of roles that require expertise and skills in areas that often extend beyond the faculty member's specific area of scholarly expertise. The metaprofession model of faculty roles in this paper provides a structure for conducting research, delivering faculty development programs, designing faculty evaluation systems, and developing administrative policies that lead to improved teaching and learning. The conceptualization of the scholarship of teaching of E. Boyer may be operationalized more readily when seen as a special case of the general meta-professional model in this paper. (Contains 5 figures and 15 references.) (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: