Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAmit, Miriam; Fried, Michael N.
TitelAuthority in the Mathematics Classroom and Its Influence on Students' Ability To Reflect.
Quelle(2002), (9 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCognitive Development; Concept Formation; Cooperative Learning; Elementary Secondary Education; Learning Strategies; Mathematics Instruction; Power Structure; Teacher Student Relationship; Thinking Skills
AbstractThis paper presents some findings on students and authority in the mathematics classroom. It is shown that students create a web of authorities that extends not only to their teachers but also to their fellow students. While it is not asserted that relationships based on authority should be abolished, it is shown that such relationships can interfere with the formation of intellectual partnerships necessary, for example, in collaborative learning. It is also suggested that the dominance of authority relationships may hinder the development of reflective thinking about mathematical ideas. A brief description is also given of the Learners Perspective Study, in which these observations were made. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: