Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAduriz-Bravo, Agustin; Izquierdo, Merce; Estany, Anna
TitelA Characterisation of Practical Proposals To Teach the Philosophy of Science to Prospective Science Teachers.
Quelle(2001), (12 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEducational Improvement; Higher Education; Science Curriculum; Science Instruction; Science Teachers; Scientific Principles; Teacher Education
AbstractThe philosophy of science is considered one of the important elements in the transformation of science education into the 21st century. This paper focuses on the integration of the philosophy of science into science teacher education by analyzing the theoretical framework of three didactical units. The first unit aims to teach a set of central concepts from a 20th century philosophy of science by using the detective novel Agatha Christie's "Death on the Nile." The second didactic unit illustrates the relationship between science, technology, and society which was developed by Michael Matthews. The third unit focuses on the context of values, evolution, and judgment. (Contains 34 references.) (YDS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: