Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBerlak, Harold; Newmann, Fred M.; Adams, Elizabeth; Archbald, Doug A.; Burgess, Tyrrell; Raven, John; Romberg, Thomas A.
InstitutionState Univ. of New York, Albany.; National Center on Effective Secondary Schools, Madison, WI.
TitelToward a New Science of Educational Testing and Assessment. SUNY Series, Teacher Preparation and Development.
Quelle(1992), (235 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAcademic Achievement; Competence; Educational Assessment; Educational Change; Educational Testing; Mathematics Achievement; Performance Based Assessment; Social Studies; Student Motivation; Test Construction; Test Use; Theory Practice Relationship
AbstractThis book is an effort to examine the theory and practice of educational assessment while taking a step toward the development of a new paradigm. Fundamental changes in the way education is conceptualized must accompany the effort to rethink assessment theory and practice. The following chapters are included: (1) "The Need for a New Science of Assessment" (Harold Berlak); (2) "Assessing Mathematics Competence and Achievement" (Thomas A. Romberg); (3) "The Assessment of Discourse in Social Studies" (Fred M. Newmann); (4) "The Nature of Authentic Academic Achievement" (Fred M. Newmann and Doug A. Archibald); (5) "A Model of Competence, Motivation, and Behavior, and a Paradigm for Assessment" (John Raven); (6) "Recognizing Achievement" (Elizabeth Adams and Tyrrell Burgess); (7)"Approaches to Assessing Academic Achievement" (Doug A. Archibald and Fred M. Newmann); and (8) "Toward the Development of a New Science of Educational Testing and Assessment" (Harold M. Berlak). (Contains 1 table, 1 grid, 20 figures, and 301 references.) (SLD)
AnmerkungenState University of New York Press, c/o CUP Services, Box 6525, Ithaca, NY 14851 (clothbound: ISBN-0-7914-0877-9, $21.50; paperback: ISBN-0-7914-0878-7, $20.95). Tel: 800-666-2211 (Toll Free); Fax: 800-688-2879 (Toll Free).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: