Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAbbott, Martin L.; Joireman, Jeff
InstitutionSeattle Pacific Univ., Lynnwood, WA. Washington School Research Center.
TitelThe Relationships among Achievement, Low Income, and Ethnicity across Six Groups of Washington State Students. Technical Report #1.
Quelle(2001), (30 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcademic Achievement; Data Analysis; Elementary Education; Ethnicity; Low Income Groups; Socioeconomic Status; Washington
AbstractThis study examined the relationships between students' academic achievement, income level, and ethnicity using aggregate school 3rd and 6th grade Iowa Test of Basic Skills scores for 1999 and 2000, 4th grade Washington Assessment of Student Learning (WASL) scores for 1999 and 2000, and 7th grade WASL scores for 1999 for all schools in Washington state. Data analysis indicated that low income explained a much larger percentage of the variance in academic achievement than did ethnicity. Ethnicity explained between 0-6 percent of the variance in academic achievement, after controlling for the contribution of low income. Low income, by contrast, explained between 12-29 percent of the variance in academic achievement. Combined with the finding that ethnicity explains approximately 32.7 percent of the variance in low income, the results suggest that the relationship between ethnicity and academic achievement is mostly indirect. Ethnicity relates to low income, and low income in turn relates to academic achievement. (Contains 14 references.) (SM)
AnmerkungenWashington School Research Center, 3500 188th Street, S.W., Suite 328, Lynnwood, WA 98037. Tel: 425-744-0992; Fax: 425-744-1241; Web site: http://www.spu.edu/wsrc.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: