Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCheng, Amy
InstitutionStanford Univ., CA. Stanford Program on International and Cross Cultural Education.
TitelHiroshima: Perspectives on the Atomic Bombing.
Quelle(2000), (151 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Foreign Countries; Historical Interpretation; Nuclear Warfare; Perspective Taking; Secondary Education; Social Studies; United States History; World War II; Japan (Hiroshima)
AbstractIn this curriculum module students analyze both U.S. and Japanese perspectives of the atomic bombing of Hiroshima. The activities integrate Howard Gardner's work on multiple intelligences. The module is recommended as a supplement to textbook coverage of the war in the Pacific and of the atomic bombing of Hiroshima. It can be used to support both state and national history standards. In the first activity students examine U.S. textbook coverage of the atomic bombing. Thirteen small group and whole class activities follow. Small group activities include "Rewriting a Chapter from an English Language Textbook for Japanese Ninth Graders,""Literary Perspectives,""Medical Perspectives,""American Atomic Bomb Survivors,""Non-Japanese Victims' Perspectives,""Comics,""Hiroshima Poetry," and "Stamps." Whole class activities analyze the legacies of the atomic bombing of Hiroshima and address the following topics: radiation effects on survivors and their descendants, financial compensation, medical treatment, survivors' drawings, and Smithsonian controversy. Handouts and primary sources accompany each activity. Contains a bibliography, a glossary, and 46 slides. (BT)
AnmerkungenSPICE, Institute for International Studies, Encina Hall, Stanford University, Stanford, CA 94305-6055 ($54.95, $29.95 without slides). Tel: 800-578-1114 (Toll Free); Fax: 650-723-6784; e-mail: spice.sales@forsythe.stanford.edu; Web site: http://spice.stanford.edu.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: