Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMatthews, Harry R.; Sommer, Barbara; Maher, Michael; Acredolo, Curt; Ho, Arnold; Falk, Richard
TitelEvaluation of Scalable Applications of Information Technology to On-Campus Learning.
Quelle(2000), (17 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAccess to Education; Computer Assisted Instruction; Computer Uses in Education; Educational Technology; Enrollment; Higher Education; Instructional Effectiveness; Interaction; Online Systems; Pilot Projects; Program Evaluation
AbstractThe University of California, Davis, is transforming large general education courses in a cost-effective way that maintains high academic standards in the face of rising student enrollments. Two multi-year pilot projects have demonstrated the feasibility of using rich online learning environments to reduce the dependence on formal lectures. This resulted in more opportunity for interactions in small groups and reduced the constraints of lecture hall capacity on student enrollment. Evaluation of 10 more classes distributed across disciplines by a multidisciplinary group of faculty and staff funded by the Mellon Foundation has three components: student learning, cost, and user profiling. This paper demonstrates the rich learning environments used for the prototype projects (involving an Oracle relational database, Cold Fusion middleware, a Web server, and a Web browser) and presents the extensive evaluation data on outcomes, including traditional examination data, student perceptions assessed in high-yield anonymous questionnaires, and objective data, on how students used the materials available. (Contains 15 references.) (AEF)
AnmerkungenFor full text: http://www.educause.edu/conference/e2000/proceedings.html. For full text: http://www.educause.edu/asp/doclib/abstract.asp?ID=EDU0012. html.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: