Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAdler, Susan; Confer, B. J.
TitelA Practical Inquiry: Influencing Preservice Teachers' Beliefs toward Diversity and Democracy.
Quelle(1998), (26 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCitizenship Education; Decision Making; Democracy; Diversity (Student); Higher Education; Inquiry; Methods Courses; Preservice Teachers; Qualitative Research; Social Studies; Teacher Education
AbstractThis qualitative study examined how a methods class focusing on beliefs about teaching for democracy in a diverse society influences the beliefs and pedagogical decision making of a group of preservice teachers. This inquiry, a 2-year study of preservice social studies teachers, encompassed their social studies methods course, student teaching experience, and first year of employment as teachers. Specifically, researchers looked at beliefs and actions toward student diversity, teaching "others," and teaching social studies aimed at enabling young people to be informed participants in a democratic society. Contains 3 tables and 18 references. Appended is the course syllabus. (BT)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: