Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAbbott, Chris
InstitutionCentre for Literacy, Montreal (Quebec).
TitelLiteracy and Information and Communication Technology (ICT): A Discussion Paper. Working Papers on Literacy, No. 4.
Quelle(1998), (19 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN09681034-6-4
SchlagwörterStellungnahme; Communication (Thought Transfer); Elementary Education; Foreign Countries; Information Technology; Literacy; Student Needs; United Kingdom
AbstractThis paper touches on some of the major issues relating to information and communication technology (ICT) and literacy which until now have been treated as separate subjects. The paper argues for a convergence of the two and recommends that government agencies coordinate their visions instead of sending contradictory messages to teachers and students. Its focus is the first three key stages of the literacy strategy, touching ages 5-14, but the concerns it raises are familiar to anyone working in adult basic skills as well and are relevant beyond the United Kingdom. (Includes a glossary of acronyms and terms. Contains 15 references.) (NKA)
AnmerkungenThe Centre for Literacy, 3040 Sherbrooke Street West, Montreal, Quebec, Canada H3Z 1A4 (US$7 plus postage and handling). Tel: 514-931-8731, ext. 1415; Fax: 514-931-5181; e-mail literacycntr@dawsoncollege.qc.ca; Web site: http://www.nald.ca/litcent.htm.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: