Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionUnited Nations Educational, Scientific, and Cultural Organization, Paris (France).; Education International, Brussels (Belgium).
TitelClass Acts: How Teachers Awaken Potential = Docentes al habla: Revelar a los alumnos el tesoro de su potencial = Performances d'enseignants: Comment eveiller un potential qui dort.
Quelle(1999), (85 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch; spanisch; französisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterBasic Skills; Developing Nations; Educational Change; Elementary Secondary Education; Excellence in Education; Exchange Programs; Foreign Countries; High Risk Students; Immersion Programs; Literacy Education; Maori; Poverty; Rural Schools; Student Motivation; Teacher Role; Teachers
AbstractThis publication presents portraits of nine teachers from Argentina, Brazil, Canada, France, Jordan, Myanmar, New Zealand, Senegal, and Trinidad and Tobago who are opening up young minds and nurturing their potential. The portraits describe how these teachers created an educational situation in which students could thrive and grow. Some of the creative efforts included: intensive reading and writing projects; a health and hygiene course; a training center in business and waste recycling; a study of rock and roll music that led to the study of folk musicians, authors of the artistic freedom movement, and philosophers; training in inquiry and reasoning; interactive teaching; native language immersion; role playing in future vocations; and student exchange programs. (SM)
AnmerkungenUNESCO, 7 place de Fontenoy, 75352 Paris 07 SP, France. Tel: 33-1-45-68-21-27/45-68-08-19; Fax: 33-1-45-68-56-29/45-68-56-26; E-mail: t.murtagh@unesco.org or s.bokhari@unesco.org; Web site: or .
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: