Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLichtenberg, James W.; Hummel, Thomas J.
TitelUnderstanding and Feeling Understood as a Function of Time in Therapy.
Quelle(1999), (21 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Counseling Effectiveness; Counselor Characteristics; Counselor Client Relationship; Counselor Performance; Outcomes of Treatment; Perception; Therapists; Therapy
AbstractThis study used Laing et al.'s (1966) Interpersonal Perception Method to examine the relationship between the length of the therapy relationship (number of sessions), therapists' understanding of their clients' views, and clients' perceptions of being understood by their therapists with respect to the working alliance (goals, tasks, bond), session quality (depth, smoothness), and therapist social influence attributes (attractiveness, expertness, trustworthiness). The difference between therapists' level of understanding and clients' feeling of being understood (the size of this difference and its sign indicating the "realism" of the participants' interpersonal perspectives) are examined. Results do not support a relationship between time in therapy and an increase in clients' sense of feeling understood by their therapists or therapists' actual understanding of their clients on the dimensions studied. Results do indicate that clients consistently overestimate their therapists' level of understanding; that is, they feel more understood than they actually are. (Contains 1 figure, 4 tables, and 30 references.) (Author/MKA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: