Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAchilles, C. M.; Sharp, Mark; Finn, J. D.
TitelPupil-Teacher Ratio (PTR) and Class Size: What Is the Difference?
Quelle(1998), (15 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Academic Achievement; Class Size; Educational Research; Elementary Secondary Education; Outcomes of Education; Teacher Student Ratio
AbstractThe term "class size" refers to the number of students who regularly appear in a teacher's classroom and for whom that teacher is primarily responsible and accountable. "Pupil-teacher ratio" (PTR), in contrast, is an estimate commonly computed by dividing the number of students at a site by the number of professionals who serve or work there. These professionals might include special teachers, counselors, media personnel, or other categories of school workers. Research has established that small class size influences educational outcomes favorably, and that PTR has little influence on outcomes. Further research is needed to explain why this should be so. However, when questions about PTR are removed from the analysis, it is evident that teachers in small classes are responsible and accountable for the learning outcomes of students in their classes. (Contains 1 table and 14 references.) (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: