Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBallator, Nada; Jerry, Laura
InstitutionNational Assessment of Educational Progress, Princeton, NJ.; Educational Testing Service, Princeton, NJ.
TitelNAEP 1998 Reading State Report for Illinois.
Quelle(1999), (23 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; Comparative Analysis; Elementary Education; Grade 4; National Competency Tests; Private Schools; Reading Achievement; Reading Research; Standardized Tests; Student Evaluation; Test Results; Illinois; National Assessment of Educational Progress
AbstractThe 1998 NAEP (National Assessment of Educational Progress) state level reading assessment measured fourth- and eighth-grade students' reading proficiency in situations that involved reading for three purposes: reading for literary experience, reading to gain information, and reading to perform a task (grade 8 only). This report describes the reading proficiency of Illinois fourth-grade nonpublic school students and compares their overall performance to students in the Central region of the United States and the nation (using data from the NAEP national assessments). Illinois participated in the NAEP reading assessment for the first time in 1998. Public schools at grades 4 and 8 and nonpublic schools at grade 8 failed to meet minimum participation guidelines for reporting. The average reading proficiency of fourth-grade nonpublic school students in Illinois on the NAEP reading scale was 237 compared to 233 nationwide. (RS)
AnmerkungenED Pubs, P.O. Box, Jessup, MD 20794-1398; Tel: 877-433-7827 (Toll Free); online ordering: Web site: http://www.ed.gov/edpubs.html. Full report online: Web site: http://nces.ed.gov/nationsreportcard/pubs/stt1998/1999460.sh tml (pdf format)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: