Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBrusilovsky, Peter; Anderson, John
TitelACT-R Electronic Bookshelf: An Adaptive System To Support Learning ACT-R on the Web.
Quelle(1998), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAuthoring Aids (Programming); Cognitive Psychology; Computer Uses in Education; Distance Education; Electronic Text; Higher Education; Hypermedia; Information Systems; Knowledge Representation; Material Development; Models; Navigation (Information Systems); Resource Materials; Textbooks; User Needs (Information); World Wide Web
AbstractThis paper describes the electronic ACT-R Bookshelf, a system which supports learning ACT-R, a well-known theory in the field of cognitive psychology, over the World Wide Web. ACT-R Bookshelf is a collection of electronic books on various aspects of ACT-R. The primary role of ACT-R Bookshelf is to serve as a 24-hour information resource for Carnegie Mellon University (Pennsylvania) on-campus students taking a specific course; however, the system can be used as a resource for distance learning of ACT-R, as well as an information resource for the international community of cognitive scientists and ACT-R researchers. The books on ACT-R Bookshelf are authored and served on the Web with the InterBook system. This paper discusses concept-based knowledge representation behind adaptive electronic textbooks on the bookshelf, describes the main functionality of the system, provides some evaluation data, and speculates about prospects for ACT-R Bookshelf as an integrated resource on the Web. Two figures present a section of ACT-R course material, one with a quiz and the other with a glossary window. (Author/AEF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: