Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBrusilovsky, Peter; Schwarz, Elmar; Weber, Gerhard
TitelA Tool for Developing Adaptive Electronic Textbooks on WWW.
Quelle(1996), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAuthoring Aids (Programming); Computer Software; Computer Uses in Education; Distance Education; Electronic Text; Hypermedia; Indexing; Material Development; Media Adaptation; Models; Navigation (Information Systems); Textbooks; World Wide Web
AbstractThis paper describes an approach for developing adaptive electronic textbooks and presents InterBook, an authoring tool based on this approach which simplifies the development of adaptive electronic textbooks on the World Wide Web. The following topics are discussed: (1) content structuring, including the domain and user models, the glossary, and the annotated textbook; (2) functionality, including advanced navigation, adaptive navigation support, and prerequisite-based help; (3) authoring with InterBook, including a typical scenario for using this tool; and (4) indexing for more intelligent authoring on the Web. (Contains 15 references.) (DLS)
AnmerkungenWeb site: http://aace.virginia.edu/aace/conf/webnet/html/151/151.htm
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: