Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJohnson, Diane Nagel; Adomanis, James F.
InstitutionMaryland State Dept. of Education, Baltimore.
TitelHigh School Core Learning Goals: Social Studies.
Quelle(1996), (53 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Elementary Secondary Education; High Schools; Political Science; Social Studies; State Curriculum Guides; State Departments of Education; State Standards; United States Government (Course); United States History; World History; Maryland
AbstractThis document presents recommendations of the Social Studies Content Team appointed by the State Superintendent of Schools of Maryland to define core learning goals in government, U.S. History, and world History. The learning goals are to serve as the basis of high school assessment. To obtain a high school diploma in Maryland, students will have to demonstrate proficiency in each of these subjects, as well as in the disciplines of science, mathematics, and English. The goals connect with the "Goals 2000" reform at the national level and adapt the national standards in civics and government and history to the framework of curricula in Maryland schools. Besides identifying goals in the content areas, information is presented in the context of high school assessment, the format of the learning goals, and the context of the social studies learning goals. The appendices offer a correlation chart on the relationship of the social studies core learning goals to skills for success and a listing of the membership of the Social Studies Content Team. (EH)
AnmerkungenMaryland State Department of Education, 200 W. Baltimore St., Baltimore, MD 21202, telephone: 410-767-0351.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: