Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAllen, Nancy; Garsow, Kathleen; Johnson, Sheri; Martin, Meredith; Montgomery, Sara; Olson, Holly
TitelTechnology, Culture, and Integrated Curriculum: An On-line Challenge.
Quelle(1997), (10 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; American Indian Culture; Computer Uses in Education; Elementary Secondary Education; Higher Education; Information Retrieval; Internet; Navigation (Information Systems); Partnerships in Education; Technology Education; Telecommunications
AbstractThis paper focuses on one aspect of a Four Directions Challenge in Technology Grant that deals with the use of telecommunications to facilitate the generation of technology-enhanced, culturally-relevant curriculum. The grant supports the position that technology offers an opportunity for Native Americans to tell their stories in their own voices while participating in the global community. The 19 schools participating in this project access world resources via telecommunication systems and share with the world through the creation of virtual museums, multimedia productions, and curricula that reflect Native American interests, needs, values, and historical richness. Grant goals include: (1) restructuring curricula through building on local cultures and values; (2) collaborating across sites through on-site and on-line training and cooperative teaming; (3) creating networked virtual communities with Internet presence; (4) maintaining a network database of teaching, assessment, professional development, and student-created resources organized by Goals for American Indians, Alaskan Natives, and national standards; and (5) creating a research-based evaluation model. (DDR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: