Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAdams, Paul E.; Krockover, Gerald H.
TitelStimulating Professional Development through the Use of Interviews and Observations.
Quelle(1997), (18 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Biology; Case Studies; Cognitive Structures; Constructivism (Learning); Epistemology; Interviews; Longitudinal Studies; Observation; Professional Development; Reflective Teaching; Science Teachers; Secondary Education; Student Centered Curriculum; Teacher Education Programs
AbstractThis paper reports on a three-year case study of a secondary biology teacher that explores the use of two instruments: The Teachers Pedagogical Philosophy Interview (L. Richardson and P. Simmons, 1994) and the Secondary Science Teacher Analysis Matrix (J. Gallagher and J. Parker, 1995). The a priori research questions that guided this case study pertained to how the instruments stimulate recall of secondary science preservice program experiences and the perceived impact of the use of the instruments on teaching as reported by the teacher and observed in his practice. Results of the study indicate the importance of longitudinal research in studying the impact of science teacher education programs and that universities and colleges should not relinquish responsibility for the professional development of teachers once they graduate from the program. The findings also indicate that the instruments provide a method of helping beginning teachers refocus on research-based instructional methods. Contains 50 references. (DDR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: