Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAlloway, Nola
TitelReality Bites! Sweet Innocents and Gender.
Quelle(1996), (14 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Action Research; Early Childhood Education; Foreign Countries; Gender Issues; Sex Bias; Sex Differences; Sex Role; Sex Stereotypes; Young Children; Australia
AbstractThis paper discusses the marginalization of the early years of schooling in Australian national gender reform programs. Focusing on an action research project that addressed gender issues in preschool through grade three classes, the paper outlines the issues that teachers faced, the theoretical framework that they used, and the strategies that they employed in having children understand gender relations. The paper describes how teachers worked with children to deconstruct asymmetrical relations of power that were lived out between girls and boys at school. The paper also discusses the teachers' successful employment of a model of critical deconstruction with children in the first years of school. The paper centers on the ways in which young children establish a politics of gender that is largely reflective of what they know operates in the world beyond themselves. (AMC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: