Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAltschuld, James W.
TitelEvaluation of Project Symbiosis: An Interdisciplinary Science Education Project.
QuelleIn: Cognosos, 2 (1993) 3, S.4-5 (4 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAgricultural Education; Change Strategies; Educational Change; Evaluation Methods; Interdisciplinary Approach; Science Curriculum; Science Programs; Secondary Education; Team Teaching
AbstractThe goal of this report is to provide a summary of the evaluation of Project Symbiosis which focused on enhancing the teaching of science principles in high school agriculture courses. The project initially involved 15 teams of science and agriculture teachers and was characterized by an extensive evaluation component consisting of six formal elements and one informal element. Data collected for evaluative purposes included preparticipation information, workshop evaluations, post-workshop telephone interviews, teacher generated products, and on-site interviews. Preliminary implications of Project Symbiosis suggest that evaluation methods must be multifaceted, the interdisciplinary teacher teaming requires extended periods of time, and structures within schools should be altered to assist teams. (DDR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: