Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenDwyer, David J. (Hrsg.)
InstitutionMichigan State Univ., East Lansing. African Studies Center.
TitelCurrent Developments in Proficiency Evaluation for African Languages.
Quelle(1990), (48 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAfrican Languages; Certification; Foreign Countries; Hausa; Inservice Teacher Education; Intensive Language Courses; Language Proficiency; Language Teachers; Language Tests; Oral Language; Program Descriptions; Speech Skills; Teamwork; Testing; Trend Analysis; Uncommonly Taught Languages; Workshops
AbstractThe essays collected here describe events, trends, and issues in the development of language proficiency testing for African languages. Papers include: "A Brief History of Proficiency Testing" (Richard T. Thompson, Dora E. Johnson); "The 1986 Stanford ACTFL Training Workshop" (William Leben); "The 1987 Madison-MSU Team Workshop" (David Dwyer); "African Language Teaching and Oral Proficiency Testing" (Katherine Demuth); "The Role of Proficiency Evaluation in the 1987 Intensive Advanced Hausa Institute (GPA)" (Jennifer J. Yanco); "The 1988 Madison Workshop on ACTFL Certification" (Linda Hunter); "The 1989 UCLA Workshop on Team Testing" (Russell Schuh); and "Report on the Boston University Proficiency Workshop" (John Hutchison). Appended materials include a list of related federally-funded projects, descriptions of proficiency levels outlined by the American Council for the Teaching of Foreign Languages (ACTFL), lists of first, second, and third priority African languages, a list of advantages and uses of oral proficiency assessment, and a list of individuals willing to review proficiency assessments for specific languages. Contains 13 references. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: